Ridala lasteaia kollektiivi ühine õppimine

Novembrikuus käis lasteaia kollektiiv Lääne-Virumaal häid pedagoogilisi praktikaid omandamas.

Eesmärgiks seadsime endale külastada erinevaid lasteaedasid, tutvuda nende tegevusega, füüsilise keskkonnaga, saada häid mõtteid ja ideid lasteaiatööks, ühisõppimise käigus saada teadmisi lapsest lähtuvast tegevuskultuurist.

Lasteaial on täita väga tähtis roll – väärtustada last ja tema lapsepõlve. Alushariduse keskmes on laps ja lasteaia tegevuskultuuri aluseks on lapse huvi. Laps ei saa olla teadmiste passiivne vastuvõtja, laps on õppe- ja kasvatusprotsessis aktiivne osaleja, ta on ise looja, ta peab saama oma eakohastele küsimustele ja huvidele vastused ning rakenduse.

Külastasime Võsupere ja Võsu lasteaeda, Võsu kooli. Külastatud lasteaiad olid meiega sarnaselt väikesed. Häid mõtteid saime rühmaruumidest, sealsetest väljapanekutest, vestlustest õpetajatega, lasteaedade üritustest, lasteaia tegevuskultuurist. Heaks võimaluseks oma silmaringi laiendada oli ka väike ringsõit Lahemaa Rahvuspargis, näha oma silmaga ja kuulda infot Palmse, Võsu, Käsmu ja Sagadi kohta.

Teisel ühisõppimise päeval külastasime 11 rühmaga Rakvere Rohuaia lasteaeda. Lasteaed on alles hiljuti renoveeritud ja muudetud maksimaalselt energiasäästlikuks. Lasteaia direktor Ene Nool näitas ja selgitas meile lasteaia ehituslikku poolt, kuidas lasteaiamaja energiasäästlikuks muudeti ning mida hetkel lapsed ja kollektiiv säästlikkuse vallas teha saavad. Vesteldi ka suure lasteaia igapäevastest tegemistest, loodusharidusest, laste eakohaste huvide rakendamisest, vaadati lasteaiamaja üld- ja rühmaruume.

Lasteaiad külastatud, järgnes ühiskoolitus Tallinna Ülikooli Rakvere Kolledžis. Meie koolitajaks oli Jaana Koger, kes on Tartu eralasteaia Terake vanemõpetaja, Tartu Reggio-klubi eestvedaja, lapsest lähtuva tegevuskultuuri ja projektõppe praktiseerija ja propageerija. Tema sisutihedast ja paljude näidetega illustreeritud koolituselt saime teadmisi lapsest lähtuva tegevuskultuuri rakendamisest lasteaias, kuidas arendada laste loovust, kuidas mängu ja uurimise kaudu arendada last, kuidas suunata last nii, et ta üha enam ja enam tahaks uurida, teada saada, luua uut, osata koostöiselt õppida ja tegutseda.

Meie ühisõppimist toetas Euroopa Sotsiaalfond ja SA Innove.


Kersti Arov
õppealajuhataja