• Ürituste kalender

    << märts 2024 >>
    ETKNRLP
    26 27 28 29 1 2 3
    4 5 6 7 8 9 10
    11 12 13 14 15 16 17
    18 19 20 21 22 23 24
    25 26 27 28 29 30 31
  • Tulemas | toimumas

  • Uudiste arhiiv:

eKooli kasutamisest

[←tagasi]


viited Google (gmail.com) ja Microsoft (outlook.com, hotmail.com) kontode loomiseks alla 13-aastasele lapsele lisatud 14.03.2020



(Kas) eKooli konto registreerimine on keeruline!(?)

– Kas Te olete endale iseseisvalt kunagi e-posti konto registreerinud? Mingi foorumi konto? Facebooki konto? Skype’i konto?

eKooli konto registreerimine ei ole sellest keerulisem. Te ei pea kasutama turvalise kanali kaudu tuvastamist, kui Teil ei ole ID-kaardi, mobiil-ID ega SmartID abil tuvastamise võimalust (kui on, siis teeb see registreerumise tegelikult lihtsamaks, andmed tulevad automaatselt).

Vaadake palun piltidega juhendit eKooli abilehekülgedelt – jätke see lehekülg avatuks ja läbige registreerumise protseduur brauseri teises aknas samm-sammult selle juhendi järgi.

Kui Teil on enda konto registreeritud või olemas varasemast ajast ja soovite oma (ka teise, kolmanda jne) lapse andmetele juurdepääsu, siis palun vaadake taotluste esitamise juhendit alates lõigust “Oma lapse õppeinfole juurdepääsu saamine”. See ei ole keerulisem kui enda konto loomine.

↑üles↑


eKooli õpilase kasutajakonto registreerimiseks vajalikku e-posti kontot ei saa registreerida Google (gmail.com) ega Microsoft (outlook.com) keskkonnas alla 13-aastasele lapsele. Kuidas seda lahendada?

– Kui lapsevanemal endal on eelnevalt olemas Google (Gmail) konto, saab ta luua oma alla 13-aastasele lapsele Google, s.o Gmail konto, mis on seotud tema enda kontoga.

Samamoodi saab Microsofti (outlook.com, live.com, msn.com, hotmail.com) kontot omav lapsevanem oma lapsele luua Microsofti (outlook.com) konto, mis on seotud tema enda kontoga.

Online.ee ja Mail.ee keskkondade kasutamisel vanusepiirangut ei ole (vähemalt viimati veel polnud). Miinuseks võivad olla mõnikord kuni tundidesse ulatuvad viited kirjade kohalejõudmisel, tülikad reklaamid ja vähem efektiivne spämmitõrje.


Google konto loomiseks enda lapsele võib lapsevanem enda Android seadmes (nutitelefon või -tahvel) kasutada Family Link äppi.

Arvutis lapsele konto loomiseks tuleb avada konto loomise lehekülg, sisestada sinna lapse andmed ja vanus, järgides lehel olevaid juhiseid. Andmete sisestamise teisel leheküljel on lahter “E-posti varuaadress (valikuline)” – sinna on soovitatav sisestada lapsevanema Gmail () aadress.

Juhul kui teisel lehel sisestada sünnikuupäev, mille järgi loodava konto omanik on alla 13-aastane, avaneb kolmanda leheküljena leht “Linkige oma konto lapsevanemaga” – sinna peab kindlasti sisestama lapsevanema Gmail aadressi.

Järgmisel leheküljel peab lapsevanem sisestama enda kontole sisselogimise parooli.

Viimasel leheküljel tuleb märkida, et olete nõus lapsele konto loomisega ja olete teadlik ja sellega nõus, et laps saab oma kontot kasutada samal viisil nagu täiskasvanu.

Ingliskeelses videos lapse konto loomisest näeb protsess välja samasugune nagu eestikeelses keskkonnas. Video jälgimisel kasutage vajadusel pausinuppu. Konto loomise jutt lõpeb pärast esimest minutit (1:05), järgneb lapse jaoks Android seadme seadistamise juhend, mis antud juhul ei ole vajalik ja ei puutu asjasse.

Google’i eestikeelne abilehekülg lapsele konto loomisest on siin.


Microsofti konto loomiseks peab lapsevanem sisse logima oma kontole outlook.com lehel ja klõpsama paremal ülanurgas oma nimetähtedega nupul, avama sealt “My Account” (konto seaded) ja klõpsama avanenud lehe ülaserva paremas otsas lingil “Pere”. Sealt avaneval lehel saab luua nn pere rühma.

Klõpsake nupul “Looge pere rühm”, valige “Laps” ja klõpsake “looge tema jaoks konto”. Edasi avaneb lehekülg “Lapse konto loomine”, kus klõpsake “Hankige uus meiliaadress”.

Järgnevalt saate luua lapsele uue konto kas outlook.com või hotmail.com-lõpulisena

Microsofti eestikeelne info lapsele konto loomisest on siin.

Videot ega täpsemat kirjeldust kahjuks ei leidnud

↑üles↑


Kust leida abi?

– Küsimuste tekkimisel eKooli kasutamise kohta palume esmalt otsida neile vastust eKooli enda juhenditest eKooli abilehekülgedelt. Kui te sealt abi ei leia, siis võite helistada või kirjutada Ridala kooli eKooli administraatorile – Tarmo Jõgis, tel , .

↑üles↑


eKooli lehekülg ei avane! (toetatud veebilehitsejad ehk brauserid)

TÄHELEPANU! eKool ei toeta veebilehitsejate (brauserite) vananenud versioone ega tööta nendega (eriti kehtib see Internet Exploreri kohta). Koolitööde AS sõnul: “eKool toetab enamlevinud brauserite 2 viimast versiooni”.

Juhul kui üritate eKooli pääseda vananenud brauseriga, peaks avanema leht vastava teate ja linkidega uuemate brauserite allalaadimiseks. Samuti võib probleeme tekitada Internet Explorer 8 “Compatibility view” töörežiim. Täpsemalt lugege selle kohta otse allikast: eKooli abileheküljed.

Vastavalt enda eelistustele paigaldage palun uuem brauser: Mozilla Firefox, Google Chrome, Apple Safari või Opera (Opera ei toeta ID-kaarti) või siis uuendage Internet Explorerit (Kui viimase paigaldamisega on probleeme, valige Firefox või Chrome)

↑üles↑


Registreerusin eKooli kasutajaks, aga ma ei näe oma lapse andmeid! Helistasin lisaks veel kooli ja teatasin, et registreerusin kasutajaks, aga ikka ei näe lapse andmeid. Miks ma lapse andmete juurde ei pääse?!

– Kui lapsevanem end eKooli kasutajaks registreerib, siis saab ta endale eKooli kasutajakonto (nagu Facebooki kasutajakonto), aga sellest üksi lihtsalt ei piisa. Nagu Facebookis sõprade saamiseks, tuleb ka eKoolis enda konto olemasolust teada anda – kui Facebookis otsite üles oma sõbrad ja teatate neile enda olemasolust, siis eKoolis tuleb koolide otsingust leida üles kool, kus Teie laps käib (antud juhul Ridala Põhikool) ja saata nn “taotlus” enda lapse andmetega. See on ainus võimalus! Kooli helistamisest ega ka kohaletulemisest ei ole muud abi, kui et Teile selgitatakse täpselt sedasama – kool ei saa mitte kuidagi ilma selle taotluseta Teie eKooli kontot Teie lapse andmetega siduda. See pole tehniliselt võimalik. Nii või naa peate selle taotluse koolile saatma – ja iga lapse kohta eraldi taotluse.

Taotluse saatmine iseenesest ei ole üldse keeruline – kui Te saite hakkama konto registreerimisega, siis olete üle poole tööd juba ära teinud ja keerulisema osa läbinud. Palun lugege ja vaadake teksti juures olevaid pilte eKooli juhendis Taotlused – seal on alapunktis “Oma lapse õppeinfole juurdepääsu saamine” väga täpselt sammhaaval kõik kirjeldatud ja lisatud pildid ekraanil nähtava kohta.

↑üles↑


Nimi on (tunnistusel, hinnetelehel ja päevikus) väikese tähega või vigane ja muuta ei saa!

– Koolil on suur palve kõigile õpilastele, kes endale ise on uue eKooli konto registreerinud ja soovivad esitada taotluse meie kooli eKooliga liitumiseks – palun kirjutage enda eKooli kasutajaprofiilis ees- ja perekonnanimi suure algustähega! Kui te seda konto registreerimisel ei teinud, siis saate nime hiljem muuta, klõpsates eKooli lehe parema serva ülaosas “i”-tähega nuppu “Näita infot” ja seejärel avaneva osa vasakus servas “Üldine” pealdise kõrval olevat pool-läbipaistvat ikooni (eKooli juhend enda andmete muutmiseks)

Nime saab õpilane muuta ainult enne kooliga liitumise kinnitamist, pärast kinnitamist muutub nimi kõigis eKooli nimekirjades ja aruannetes (v.a päevikud) õpilase enda sisestatud kujule ning muuta seda enam ei saa ei õpilane ega kool.

Ainus võimalus juba vigast nime muuta on õpilase ligipääsuõigus kooli andmetele temalt eemaldada, siis saab õpilane ise nime ära parandada ja seejärel uue liitumistaotluse saata.

Et nimed eKoolis jääksid korrektseks, lükatakse tagasi kõik uued liitumistaotlused õpilastelt, kelle nimi tema enda sisestatud andmetes on vale või väikese algustähega.

Muud valikut meil lihtsalt praegu pole, sest kooli nimekirjades olemasoleva nime asendamine eKooli kasutajaprofiili nimega on uude eKooli sisse ehitatud ja Koolitööde AS pole seda seni ära muutnud. Sama poliitikat rakendatakse ka teistes koolides.

Poleks paha, kui õpilastele näitaksid eeskuju nende vanemad, kes samuti kipuvad oma nime sisestama väikese algustähega. Erinevalt õpilastest saavad aga nemad seda takistusteta muuta ka pärast kooliga liitumist.

Tuletame meelde, et eKool koos oma väljunditega on ametlik dokument, kus nimed ja muud andmed peavad olema korrektsed!

Täname arusaava suhtumise eest ja vabandame ebamugavuste pärast!

↑üles↑

eKooli kontode registreerimisest ja õpilase andmetele ligipääsust


Tahan ka eKooli kasutajaks saada!

– eKooli konto registreerimisel mingeid piiranguid ei ole – seda saab teha absoluutselt igaüks, kellel on olemas isiklik e-posti konto. Kuna eKooli konto kasutajatunnuseks on alates 2010. aasta septembrist kasutaja e-posti aadress, siis ei ole ühe ja sama e-posti aadressiga mitme konto eksisteerimine enam võimalik. Ei saa ka abikaasad enam ühe ja sama meiliaadressiga registreeruda, rääkimata õpilasest ja tema vanemast. Üritused süsteemi üle kavaldada võivad tuua ennustamatuid tagajärgi andmete sassimineku näol, mille parandamine pole enam niisama lihtne.

Isikuandmetesse lisa-aadressina saab üht ja sama aadressi lisada mitu kasutajat, kuid kasutajatunnuseks peab olema isiklik ja unikaalne aadress – sellele aadressile saadetakse ka kasutajaandmetes oluliste muutuste korral automaatselt saadetavad kinnituskirjad ning parooli meeldetuletused.


Kas mul on õigus <õpilase nimi> andmetele ligipääsu taotleda?

– eKoolis ühe kindla õpilase andmetele ligipääsuks on lisaks tema õpetajatele ja kooli juhtkonnale õigus vaid õpilasel endal ja tema vanematel ja/või ametlikul hooldajal.

eKoolis on lisaks kooli töötajatele seetõttu vaid kaht tüüpi kasutajarollid – õpilase roll ja lapsevanema roll. Õpilase rollis saab õpilase andmetele ligipääsuõigust omada korraga vaid üks eKooli kasutaja ja seda õigust tohib anda vaid õpilasele endale, mitte tema vanematele, õdedele-vendadele või kaugematele sugulastele.

Õpilase andmetele lapsevanema rollis ligipääsu saab omistada rohkem kui ühele eKooli kasutajale, õigus selle saamiseks on aga ainult lapsevanematel ja/või ametlikul hooldajal. Teised lähisugulased siia ei kuulu.


Kas eKooli kasutamine on õpilasele/vanematele kohustuslik?

eKooli konto omamine ei ole mitte kellelegi kohustuslik!

Igal õpilasel on endiselt kohustus omada paberist õpilaspäevikut ning kogu info õppimise ja hinnete kohta peab sisalduma ka seal, kõik olulised teated lapsevanematele edastatakse endiselt ka paberkandjal. Kui laps mingil põhjusel puudub koolist ja on vaja teada koduseid ülesandeid, saab endiselt helistada klassijuhatajale ja küsida.

Kui õpilasel ja/või vanematel puudub võimalus eKooli kasutamiseks mistahes põhjusel, siis ei saa nad oma õigusi edasi delegeerida kellelegi, kellel need võimalused olemas on.


Kas esimese klassi õpilane peaks olema eKooli kasutaja? Kas lapsevanem peaks/võiks kasutada eKooli oma lapse nimel/asemel?

Esimese kooliastme, eriti aga esimese klassi lapsevanemad – palun ärge registreerige eKooli kasutajakontot oma lapse nimel, kui seda kasutama hakkate te ise! Kui soovite oma lapsele eKooli kasutamist õpetada, siis võite talle loomulikult oma konto registreerida, aga sel juhul registreerige konto ikka iseendale ka! Kui te külastate eKooli ainult oma lapse kontolt, puudub koolil ülevaade sellest, kes tegelikult eKooli külastab, pole võimalik eKooli kaudu teile teateid saata ega eKooli andmetest teie kontaktandmeid vaadata. Samuti puudub info selle kohta, kas lapsevanem loeb oma lapse kohta kirjutatud “märkamisi” – kiituseid või märkusi või vaatab hindeid.

Lapsevanema kontolt näete kõiki oma lapse kohta käivaid andmeid, sh ka talle määratud koduseid töid ja kõiki lapsele määratud teateid – kummagi vaatamiseks ei pea sisse logima õpilasena. Te saate ise oma lapse kodused tööd eKoolist järele vaadata, samuti saate lapsevanemana eKooli kasutada vajadusel ka puudumistõendi kirjutamiseks.


Ühe lapse andmeid ma eKoolis juba näen, aga nüüd tahaks ka oma teise lapse andmetele ligi pääseda!

Kui teil juba mõni laps käib koolis ja lapsevanemana eKooli kasutajakonto on juba registreeritud, siis järgmise lapse kooliminekul ei pea registreerima uut kontot – lihtsalt sisenege eKooli oma olemasoleva kasutajanimega ja esitage koolile uus taotlus õpilase andmetele ligipääsuks lapsevanemana, nagu on kirjeldatud eKooli abileheküljel “Taotlused” lõigus “Oma lapse õppeinfole juurdepääsu saamine”. Nii on teile endale mugavam.

↑üles↑


Registreerisin eKooli konto ja esitasin koolile taotluse enda (oma lapse) andmetele ligipääsu saamiseks (juba eile!) ja ma ikka veel ei näe neid andmeid! Miks kohe ligipääsu ei saa?!

Taotluste ülevaatamine ja kinnitamine ei ole automaatne ja ei toimu reaalajas.

Taotlusi kinnitada saab vaid kooli eKooli administraator, tema aga peab enne iga taotluse kinnitamist sealolevad andmed koos õppealajuhataja või direktoriga (või klassijuhatajaga) meie võimaluste piires üle kontrollima (eriti puudutab see lapsevanemate taotlusi). Kui võimalik, üritame ühel päeval esitatud taotlused kinnitada järgmise koolipäeva jooksul, kuid see sõltub meie kõigi töökoormusest.

Neljapäeval pärast lõunat esitatud taotluse kinnitamist pole mõtet oodata enne järgmise koolinädala esmaspäeva.

Kui taotlus pole kinnitatud nädala (s.o 7 kalendripäeva) jooksul, võiks juba hakata uurima, milles on probleem.

↑üles↑


Muud probleemid (ei pääse eKooli avalehele, ei saa sisse logida, ei saa registreeruda, eKooli lehekülgi näidatakse vigaselt, mõni lehekülg ei avane jms)

– Igasuguste tehniliste probleemide puhul ei ole mitte mingisugust abi klassijuhatajale või kooli juhtkonnale teatamisest stiilis: “ei pääse eKooli sisse”, “ei saa eKooli kasutada” jms. Nemad ei saa ega oska Teid mingil viisil aidata ja kui nad annavad sellelaadse teate edasi infojuhile, ei oska ka tema sellega mitte midagi muud peale hakata, kui teadmiseks võtta, et keegi kusagil millegipärast ei saa eKooli kasutada. Reeglina ei ole probleem eKooli ega meie kooli poolel – eKool on üldjuhul tehniliselt töökorras, katkestusi ja tehnilisi probleeme tekib väga harva.

Meie koolis, kus arvutid ja nende tarkvara on tehniliselt piisavalt korras, seejuures üldse mitte alati kõige uuem ega värskem, kasutame me eKooli igapäevaselt ja tõsiseid tehnilisi probleeme, mis takistaksid eKooli sisse pääsemist ja kasutamist, esineb äärmiselt harva.

Kui õpilasel (või lapsevanemal) ei õnnestu eKooli pääseda kooli arvutit kasutades, peaks ta sellest kohe teatama klassijuhatajale või otse infojuhile.

Kui Teil ei õnnestu enda arvutil eKooli sisse pääseda juba mitu päeva järjest, siis on viga kas kusagil Teie poolel (teie arvuti tarkvara viga näiteks) või siis seotud konkreetselt vaid Teie kontoga eKoolis ja see ei mõjuta teisi kasutajaid. Milles see viga seisneb ja kuidas seda lahendada, ei oska täpse kirjelduse puudumisel aga mitte keegi Teile öelda ega Teid mingil viisil aidata.

Palun saatke võimalikult täpne kirjeldus aadressil , et infojuht saaks probleemist mingi ettekujutuse ja oskaks Teile nõu anda.

Kirjeldusele lisage palun siin kastis olev info Teie veebilehitseja (brauseri) ja arvuti operatsioonisüsteemi kohta:

” . $_SERVER[‘HTTP_USER_AGENT’] . ” “; ?>
↑ kopeerige kastis olev tekst saadetavasse teatesse. Sellest võib olla väga palju abi probleemi väljaselgitamisel.

Kui Te ei oska viga täpselt kirjeldada, saatke teade üldsõnalise kirjeldusega (“ei saa sisse logida”, “eKooli lehekülg ei avane” vms). Kui võimalik, lisage ikkagi ülal kastis olev info.

Infojuht vastab siis Teile esimesel võimalusel ja üritab aidata.


↑üles↑

[←tagasi]



  • Ridala Põhikooli lasteaed Mäemõisa tee 1
    Panga küla, Haapsalu linn
    90402 Läänemaa
    Avatud E-R kl 7.00 - 18.00
    Üldtelefon , mob
    email: E-post:

    Ridala Põhikool Kooli tn 4
    Panga küla, Haapsalu linn
    90402 Läänemaa
    (tähtsad andmed, järelevalve)

    Telefon:
    - direktor
    - õppealajuhataja
    - sekretär
    - õpetajate tuba

    Faks:
    - direktor

    email: E-post: (üldaadress)

    Kodulehekülg:
    www.ridala.edu.ee

    email: