Erasmus+ projekt „BBB – Bridges Between Borders” lõpusirgel

Ridala Põhikooli õpilased on kahe aasta jooksul 2015–2017 osalenud rahvusvahelises projektis, mis kahjuks hakkab jõudma lõpusirgele.

Projekti pealkirjaks eesti keeles sai „Riikidevahelised sillad”. Sildadeks, mis hakkasid Ridala Põhikooli õpilasi partnerkoolide õpilastega siduma olid:

  1. keel;
  2. traditsioonid ja tavad;
  3. kultuur, muusika ja kunst.

Kõiki neid valdkondi käsitleti kahe aasta jooksul iga partnerkooli poolt, sai koostatud uurimusi, seinalehti, neist said esitlused, mida tutvustati partneritele Skype-konverentsidel ja neljal rahvusvahelisel kohtumisel, mille käigus said õpilased praktiseerida oma inglise keele oskust, IT-alast kompetentsust, sotsiaalseid oskusi, tõsta enesekindlust ja suurendada isiklikku vastutust.

  • Sellesse aega mahtus projektieesmärkide ja –ülesannete täitmine koolis, projektipartnerite külastamine Austrias (Neue Mittelschule Haiming) 30. jaanuar – 05. veebruar 2016, Tšehhi Vabariigis (Základní škola) 03. – 09. detsember 2016 ja Itaalias (Instituto Comprensivo di Scuola Elementare e Media, Folgaria – Lavarone – Luserna) 20. – 26. veebruar 2017. Ridala Põhikooli esindanud töörühma kuulus 4 õpilast ja 2 õpetajat. Iga kohtumise lõpus täitsid nii õpilased kui ka õpetajad tagasisidelehed, et teada saada toimunud kohtumise plussid ja miinused, mis arutatati läbi õpetajate-koordinaatorite poolt, et järgmist õpilasvahetust veelgi tõhusamaks muuta.

    2016. aasta 23. – 29. mail võttis Ridala Põhikool ise vastu partnerkoolide töörühmad ja õpetajad. Meie kohtumise teemaks oli „Muusika/kunst/kultuur”, seetõttu viisime küllatulnud õpilastele ja nende õpetajatele läbi selleteemalised töötoad, et tutvustada partnerkoolidele Eesti ajalugu ja kultuuripärandit.

    Meie kooli õpilased pidasid kirjavahetust Austria kooli õpilastega. Jõuludeks saatsime oma projektipartneritele enda tehtud pühadekaardid ja lisasime juurde väikesed sussišokolaadid.

    4.kl õpilased tunnevad rõõmu äsjavalminud sõnaraamatust

    4.kl õpilased tunnevad rõõmu äsjavalminud sõnaraamatust

    Foto: Ene Jundas

    Projekti tulemusena valmisid ühistööna: kalender, sõnaraamat, kokaraamat. Kõikide partnerkoolide õpilastel oli täita sellega seoses kindlad ülesanded, mis suurendas koostööd erinevate õpilaste vahel koolisiseselt kui ka projektitasandil. Kuna projekti töökeeleks oli inglise keel, siis avanes õpilastel võimalus proovile panna ja täiendada oma keeleoskust. Näiteks:

    • Koostada üks osa kalendrist, valida kolm kalendrikuud ning leida ja anda teavet nendel kuudel toimuvate kommete ja tavade kohta oma riigis;
    • Sõnaraamatute koostamisel leppisid partnerkoolide õpilased eelnevalt kokku, mis teemadel sõnavara kogutakse, õpilased valisid vanasõnu ja kõnekäände, otsisid keelesalme, tõlkisid need inglise keelde ja illustreerisid piltidega. Sõnaraamatud andsid õpilastele hea võimaluse ka üksteise keele tundmaõppimiseks;
    • Kokaraamatusse oli vaja leida oma maa rahvalikke toite ning need ise ka läbi teha. Retseptid jagunesid nelja kategooriasse: eelroad, põhitoidud, magusroad ja joogid.

    Projekti tegevus leidis pidevat kajastamist kooli kodulehel, kooli lehes, Ridala valla lehes, õpetajate töökoosolekutel ning lastevanemate koosolekutel.

    Seega täitsid Ridala Põhikooli õpilased meeskonnatöös partnerkoolide õpilastega Erasmus+ projekti „BBB - Bridges Between Borders” eesmärgid ja ülesanded.

    Ridala Kooli meeskond tänab kõiki, kes aitasid kaasa projekti edukaks läbimiseks meie koolis!


    Ene Jundas
    Erasmus+ projekti „BBB – Bridges Between Borders” koordinaator Ridala Põhikoolis